شرکت خدماتی و نظافتی

  • ۰
  • ۰

اصول نظافت منزل

نظافت منزل هم مانند هر کار دیگری اصول و روش های مربوط به خود را دارد که با رعایت آنها میتوانیم نظافت منزل را به صورت کاملا تخصصی انجام دهیم.در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این اصول آشنا نماییم.

 

 

 

 

اکثر مردم بر این باو دارند که که امور نظافتی منزل را باید آخر هفته‌ها انجام داد و به این ترتیب تمام روز جمعه‌ی خود را به نظافت مشغول می‌شوند. این در حالی است که این باور کاملا اشتباه بوده. افراد پرمشغله به خوبی می‌دانند که نظافت روزانه‌ی منزل، به طور کامل و دقیق تقریبا غیر ممکن میباشد. به این ترتیب نظافت قسمت‌های کوچکی از خانه ولی به صورت مداوم بهتر از گذراندن آخر هفته‌ی خود با امور نظافتی منزل است. به یاد داشته باشید همیشه کارهایی هست که می‌توانید روزانه انجام دهید تا منزل‌تان را تمیز نگه دارید. به طور کلی نظافتی که به صورت کم ولی روزانه انچام میشود تاثیر بسزایی در نظافت کلی شما خواهد داشت.در مدت زمان کم هم می‏شود خانه‏ای تمیز و مرتب داشت و آلودگی‏ها را از خانه بیرون کرد. فقط کافی است برنامه داشته باشیم و بدانیم چه طور این کار را انجام دهیم.

 

تمیز کردن در واقع شامل دو مرحله میباشد:

 

1.تمیز کردن 2. گرد گیری

 

 

مرتب کردن! مثلا شما قبل از این که بخواهید کف اتاق را با جارو برقی تمیز کنید ، اگر اتاق متعلق به یک دانشجو یا دانش آموز بی نظم باشد ،حتما وسایل مختلفی از قبلی جزوه ، تعداد زیادی DVD و کتاب های مختلف ، روزنامه ها ، مجلات و چیپس در کنار لپ تاپ و شارژر گوشی و حتی اسباب بازی هایی را در کف اتاق مشاهده می نماید .

در این موارد قطعا نمی توانید به صورت خشن برخورد کرده و وسایل را راهی سطل آشغال نمایید.بنابراین می بایست دستی در تمیز کردن هم داشته باشید .

پس از این که ظاهر کار تمیز شد مشکل تا حدی رفع می گردد ، ولی یادتان باشد که بسیاری از بی نظمی ها ممکن است که دیده نشوند ، مثلا کمدهای لباس یکی از این موارد هستند .

در داخل این کمدها پر از لباس هایی است که روی هم ریخته شده اند و مرتب نشده اند . در این موارد ، شما می بایست حتما و حتما ، این بی نظمی ها را مرتب کرده و سپس شروع به کار تمیز کردن نمایید.

 

مرحله دوم نظافت، نوبت به گردگیری می رسد . پیشنهاد و تاکید بر این است که این کار را توسط کهنه یا دستمالی انجام دهید که پرز زیادی نداشته باشد ، چرا که دستمال هایی که پرز دارند ، تنها اعصاب شما را به هم خواهند ریخت چرا که پرز آن ها روی وسایل باقی می ماند .

بسیاری از وسایل و اشیا منزل را می توان به کمک دستمال به خوبی تمیز کرد . برای این منظور یادتان باشد که هیچ جا را از قلم نیندازید . نقاط بالایی درب ها که دیده نمی شوند از محل هایی است که پر از خاک است و حتما باید پاک گردند.

 

در پایان توجه داشته باشید که نظافت کاریست طاقت فرسا و کاری نیست که شما آرزوی انجام آن را داشته باشید پس به هنگام نظاقفت منزل سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و در یک نقطه برای تمیزکاری گیر ننماید و به هنگام نظافت موزیک مورد علاقه خود را گوش کنید.

 

 

 

  • ۹۹/۰۱/۰۶
  • حسین جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی