شرکت خدماتی و نظافتی

  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلات پر دردسر که شما ممکن است برایتان پیش بیاید گرفتگی لوله های آپارتمان میباشد که ممکن است بسیار برای شما مشکل ساز باشد،شرکت های خدماتی امروزه با بکارگیری ابزارهای پیشرفته و افراد متخصص در این خصوص به سرعت میتوانند مشکلات شما در این خصوص را برطرف نمایند. لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

گرفتگی لوله فاضلاب ، همه ما علائم اخطار را به خوبی میدانیم، راه آب سینک ظرفشویی بسته شود و یا به چرخش و پایین رفتن آب از ساق پایتان در حمام توجه کنید و بوها ، بوهای تند و ناخوشایند اینها همه نشانه آن میباشد که احتمالا بزودی با گرفتگی فاضلاب مواجه خواهید شد و یک روز می بینید راه آب کاملا بسته شده است پس باید سریعا وارد عمل شوید تا مشکل بزرگتر نشده است.

 

 

دلایل مختلف گرفتگی لوله فاضلاب عبارت است از:


•    موی بلند


•    رسوب و جرم


•    روغن و چربی


•    افتادن اشیا کوچک در لوله


•    دستمال کاغذی


•    نوار بهداشتی


از دیگر دلایل مسدود شدن لوله‌های فاضلاب ریختن مصالح ساختمانی مانند سیمان، دوغاب، قیر و ... می‌باشد.

 

گرفتگی لوله های فاضلاب یک اتفاق عادی در دنیای آب و فاضلاب به شمار میرود و روزانه تعداد زیادی از لوله های فاضلاب در همین تهران می گیرد و شرکتهای لوله بازکنی برای رفع گرفتگی آنها اعزام می شوند. یعنی گرفتگی لوله ها تا این حد عادی شده که تعداد زیادی شرکت دارای سرویس کاران مختلف برای رفع آنها جمع شده اند و روزانه طبق عادت گرفتگی آنها را رفع می کنند.

 

 

 

علت گرفتگی لوله های فاضلاب

 

لوله فاضلاب محل عبور فاضلاب می باشد و باقی ماندن فاضلاب در آن باعث گرفتگی لوله خواهد شد. پس درون لوله نباید هیچگونه فاضلابی باقی بماند و فاضلاب ها تنها باید از لوله عبور کنند. باقی ماندن فاضلاب در لوله باعث ایجاد گرفتگی در آن و انسداد لوله خواهد شد. اما چه چیزی باعث باقی ماندن فاضلاب در لوله ها می شود؟ معمولا لوله های که دچار گرفتگی می شوند منبعی از آشغال و زباله های خانگی بوده اند. یعنی اگر لوله فاضلاب مربوط به ظرفشویی بوده تجمعی از آشغالهای غذا و آشپزخانه در آن وجود داشته است.

پس مشخص است عامل اصلی گرفتگی لوله ها اشغال های ورودی آن است. ورود اشغال و مواد اضافی غیر از آب به داخل لوله ها باعث ایجاد گرفتگی در داخل آنها می شود. لوله فاضلاب برای دفع زباله ایجاد نشده و ظرفیت ورود این مواد درشت را ندارد. حتی اگر این مواد ریز باشند نیز نباید وارد لوله شوند.

 

حتما به این نکته توجه کنید که باز کردن لوله کاری تخصصی میباشد در صورتی که اطلاعاتی در این خصوص ندارید وارد عمل نشوید زیرا ممکن است مشکل را چندین برابر نمایید.

 

 

 

  • ۹۹/۰۴/۱۳
  • حسین جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی